23.02.2013 | 09:42

Adam Haertle

Włamanie do serwisu wsparcia użytkowników cPanelu

Popularna aplikacja do zarządzania serwerami www cPanel jest nieustającym celem ataków włamywaczy. W zeszłym roku kilkukrotnie odkrywane były błędy w usłudze, tym razem jednak włamanie miało miejsce po stronie dostawcy oprogramowania.

Użytkownicy cPanelu, którzy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy otwarli zgłoszenie serwisowe, otrzymali niepokojący komunikat. Firma poinformowała, że miało miejsce włamanie do jednego z serwerów, przechowujących dane zgłoszeń serwisowych klientów. Jako że często w treści zgłoszenia lub dalszej korespondencji z serwisem mogło zostać zamieszczone hasło roota serwera klienta, firma zaleca natychmiastową zmianę haseł – najlepiej oczywiście wszystkich.

Niestety jak do tej pory brak informacji, kiedy doszło do włamania oraz jakie dane zostały skradzione. Firma sugeruje konieczność zmiany hasła użytkownikom, którzy kontaktowali się z nią w ciągu ostatniego półrocza, jednak dobrym pomysłem może być zmiana hasła przez wszystkich użytkowników, którzy do tej pory używają hasła roota identycznego, jak podane działowi wsparcia cPanelu. Nie mówiąc już o tym, że najlepszym pomysłem jest zmiana hasła roota przed jego podaniem serwisowi i ponowna zmiana po zakończeniu działania serwisu.

Włamanie do cPanelu ma jeszcze jeden ciekawy aspekt. W ostatnich dniach administratorów serwerów CentOS męczył tajemniczy rootkit sshd, który w niewyjaśniony do tej pory sposób lądował na ich maszynach. Jak donosi blog Sucuri, jedna z firm hostingowych potwierdziła, że hasła roota wszystkich maszyn pod ich kontrolą, zainfekowanych tajemniczym rootkitem, znajdowały się w korespondencji z serwisem cPanelu.

Powrót

Komentarze

Zostaw odpowiedź do pskosinski

Jeśli chcesz zwrócić uwagę na literówkę lub inny błąd techniczny, zapraszamy do formularza kontaktowego. Reagujemy równie szybko.

Włamanie do serwisu wsparcia użytkowników cPanelu

Komentarze