Czego nie robić w pierwszym dniu obowiązywania przepisów, czyli RODOwpadki

dodał 26 maja 2018 o 11:45 w kategorii Wpadki  z tagami:
Czego nie robić w pierwszym dniu obowiązywania przepisów, czyli RODOwpadki

Gdy zaczął się szał informowania klientów o tym, jak bardzo firmy dbają o ich dane osobowe, byliśmy pewni, że nie zabraknie także materiału na nowy artykuł. Oczywiście nadawcy e-maili nie zawiedli – poniżej krótki przegląd wyników.

Każdy z Was bez wątpienia ma w swojej skrzynce kilkanaście, jak nie kilkadziesiąt wzorów e-maili zawiadamiających o nad wyraz troskliwej ochronie Waszych danych osobowych. Sporo z Was ma także – o czym możecie nie wiedzieć – gotowe listy adresowe niejednej firmy, która zapomniała, do czego służy pole „odbiorcy ukryci”, czy też BCC. Co ciekawe, można przyjąć, że jeśli takiego e-maila otrzymaliście, to przetwarzacie cudze dane osobowe :)

Zaczęło się już dawno temu

Już 16 lutego jeden z naszych Czytelników otrzymał pytanie od dostawcy o treści „Czy jesteś gotowy na RODO?”. Dostawca na pewno gotowy nie był.

Worek z podobnymi e-mailami rozwiązał się w ostatnich dniach. Poniżej seria przykładów.

ashmedai z Wykopu dostał e-maila od lokalnego dostawcy internetu:

Dwa przykłady od Adriana:

Przykład od Pawła:

Podesłał czytelnik:

Podesłał Piotr:

Niezwykłą, potrójną wpadkę zanotowało Ghostery – dodatek zwiększający prywatność w przeglądarce. Dodatek zwiększający prywatność, piszący o RODO, zapominający o BCC. Pyszne.

 

Inny problem spotkał z kolei eBilet – osoby, które nie chciały otrzymywać newslettera, wraz z informacją o RODO dostały newsletter. Do tego nie działał link wypisujący je z newslettera, ponieważ… nie były zapisane do newslettera.

Moglibyśmy jeszcze długo, ale to może już w kolejnych odcinkach serialu RODOwpadki.

Dziękujemy wszystkim nadsyłającym materiały.