13.12.2014 | 20:25

Adam Haertle

Oryginalna kampania APT z polskim akcentem

Firma Blue Coat opisała kilka dni temu ciekawą kampanię APT. C&C działający w oparciu o protokół WebDAV na serwerach szwedzkiego dostawcy usług chmurowych, sieć zhakowanych domowych ruterów w Korei jako punkty przesiadkowe dla włamywaczy, wersja działająca na Androidzie, iOS oraz BlackBerry a także ślady phishingu przez fałszywe wiadomości MMS z listą operatorów, na której znajdują się także polskie firmy – historia wygląda ciekawie. Z kolei Kaspersky, opisujący to samo zagrożenie, twierdzi, że to kolejne wcielenie kampanii Red October sprzed dwóch lat (m. in. infekującej Polaków załącznikami z Katyniem w tytule). Nie wiadomo, kto stoi za atakami – przesłanki wskazują na zmianę Rosję, Chiny, kraje arabskie, hiszpańskojęzyczne, anglojęzyczne, Koreę oraz Indie.

Dystrybucja zagrożenia

Dystrybucja zagrożenia

Opisalibyśmy wszystko w szczegółach, ale z doświadczenia wiemy, że zainteresuje to i tak tylko kilka osób, które mogą przeczytać oryginalne raporty. Miłej lektury i zwróćcie uwagę na ikony dostawców telefonii komórkowej na stronie 21 raportu Blue Coat :)

Powrót

Komentarze

  • 2014.12.13 21:43 pl

    Dobre:
    „zainteresuje to i tak tylko kilka osób”

    No, może kilkanaście ;)

    Odpowiedz
    • 2014.12.13 22:02 herow

      Alno kilkaset :D

      Odpowiedz
  • 2014.12.14 11:03 czopek

    albo jeszcze więcej.. ;)

    Odpowiedz
    • 2014.12.14 23:40 Adam

      Tak konkretnie to niecałe 700… :)

      Odpowiedz
      • 2014.12.15 07:00 chesteroni

        No to może jednak warto opisać dla 700 osób? :>

        Odpowiedz
        • 2014.12.15 08:34 pl

          Z tych 700+ ciekawe ile przeczytało źródłowy raport, a ilu zajrzało, bo fajna infografika jest :)

          Odpowiedz
        • 2014.12.15 12:56 Adam

          Ograniczone zasoby niestety. A i tak w kolejce czekają 4 dobre tematy…

          Odpowiedz
          • 2014.12.15 16:51 areditr

            W takim razie wybaczamy i czekamy na zapowiedziane :)

Zostaw odpowiedź

Jeśli chcesz zwrócić uwagę na literówkę lub inny błąd techniczny, zapraszamy do formularza kontaktowego. Reagujemy równie szybko.

Oryginalna kampania APT z polskim akcentem

Komentarze