16.09.2022 | 08:30

Adam Haertle

Ostatni dzwonek, czyli czego polskie firmy chcą nauczyć swoich pracowników

Tylko do poniedziałku można zgłaszać się po darmowe filmy edukacyjne z obszaru bezpieczeństwa. Zobacz, jakie tematy były najczęściej wybierane przez te 200 firm, które już skorzystały z propozycji i otrzymały swoje nagrania.

Na początku miesiąca ogłosiliśmy, że rozdajemy filmy edukacyjne z obszaru bezpieczeństwa. Każda firma mogła wybrać jeden, a te bardziej wnikliwe (lub słuchające podcastu ADAM 13:37) dwa filmy z naszej oferty 45 nagrań na każdy temat. Wiele firm już z tej propozycji skorzystało, a szybka analiza ich zamówień pokazuje, że są tematy, które cieszą się dużo większą popularnością niż inne.

Najpopularniejsze nagrania

W rankingu zdecydowanie prowadzą nagrania nr 9 i 16. 16 to krótki, ale treściwy kurs rozpoznawania złośliwych e-maili, gdzie wyjaśniamy krok po kroku, jak łatwo odróżnić e-mail prawdziwy od fałszywego. Poczta to jeden z najczęstszych wektorów ataku przestępców, więc wynik ten wydaje się oczywisty. Z kolei odcinek 9 poświęcony jest bezpieczeństwu haseł – to jedno z naszych najdłuższych nagrań, bo i temat jest dość złożony. Poczta i hasła – duet nie bez powodu dominujący w naszym zestawieniu.

Trzecią pozycję zajmuje odcinek 28 poświęcony bezpieczeństwu pracy zdalnej. Powodów nie musimy wyjaśniać – widać jednak, że nawet po dwóch latach zbierania doświadczeń osoby zamawiające nagrania nadal widzą dalszą potrzebę edukacji w tym obszarze. To ciekawe.

Pierwszą piątkę zamykają nagrania nr 1 i 2 omawiające scenariusze najczęstszych ataków na procesy finansowe organizacji (BEC, fałszywe faktury, modyfikacje procesów płatności). To pokazuje, że to zagrożenie (przynajmniej z perspektywy osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo) nigdzie się nie wybiera i nadal stanowi istotne ryzyko dla polskich firm.

Których nagrań nie ma w zestawieniu

Co ciekawe, filmy, które mają do tej pory 0 wskazań, to najczęściej te poświęcone prywatnemu bezpieczeństwu użytkowników – poświęcone bezpieczeństwu w mediach społecznościowych, bankowości elektronicznej, oszustwom w portalach aukcyjnych czy prywatności online. W sumie nie jest to niespodzianką – mogąc wybrać jeden lub dwa odcinki, osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo stawiają interes firmy ponad interesem pracownika. Ale to chyba dobrze, w końcu po to zostały tam zatrudnione.

A jak zadbać jednocześnie o interes firmowy i zadowolenie pracowników? Najprościej zamówić komplet nagrań :) Jeśli jednak nie jesteście jeszcze gotowi na ten krok, to do końca poniedziałku, 19 września, przyjmujemy zamówienia na darmowe odcinki. Wybierz jedną z 45 pozycji z listy i formę dostarczenia (plik wideo vs kod HTML playera) i podeślij na biuro (małpa) zaufanatrzeciastrona.pl. Wszystkie zgłoszenia obsłużymy.

Powrót

Zostaw odpowiedź

Jeśli chcesz zwrócić uwagę na literówkę lub inny błąd techniczny, zapraszamy do formularza kontaktowego. Reagujemy równie szybko.

Ostatni dzwonek, czyli czego polskie firmy chcą nauczyć swoich pracowników

Komentarze