27.01.2017 | 19:52

Adam Haertle

Uwaga na nowy sklep oszustów działający pod nazwą Levox.pl

Od prawie dwóch tygodni w sieci działa na sporą skalę fałszywy sklep Levox.pl. Sprzęt elektroniczny oraz AGD w cenach niższych o kilkanaście lub kilkadziesiąt procent od innych sklepów skutecznie przyciąga rzesze naiwnych klientów.

Przestępcy działają według bardzo podobnego schematu jak w przypadku wcześniej opisywanego przez nas sklepu Medianeo.pl. Niestety zadanie oszustów ponownie ułatwia serwis Opineo.pl, który trywialnie łatwo poddaje się manipulacji organizatorów całego procederu.

Sklep fałszywka

Sklep Levox.pl spełnia praktycznie wszystkie klasyczne kryteria oszustwa. Zaczynając od najbardziej wyraźnych przesłanek:

  1. Oferuje towar w cenach zdecydowanie niższych niż rynkowe, np. telewizor standardowo sprzedawany w sieci przez 50 różnych sklepów za 1000 PLN w Levox.pl kosztuje 650 PLN.
  2. Jedyna akceptowana forma płatności to przelew na konto lub wysyłka za pobraniem, brak możliwości użycia bramki płatniczej lub karty kredytowej.
  3. Przy płatności z góry wysyłka jest szybsza i darmowa.
  4. Wysyłka za pobraniem trwa dłużej i kosztuje 100 PLN niezależnie od tego, czy kupujemy telefon, czy 10 telewizorów.
  5. Profil sklepu w serwisie Opineo jest listą sfabrykowanych opinii pozytywnych, a opinie negatywne są szybko ukrywane (do tego tematu jeszcze wrócimy).
  6. Sklep działa w formie jednoosobowej działalności gospodarczej założonej krótko przed jego otwarciem pod adresem zwykłego mieszkania, a oferuje ogromny wybór towaru.
  7. Choć oferuje kontakt telefoniczny i odpowiada na emaile, to nie sposób uzyskać np. numeru przesyłki (więcej o telefonie sklepu też przeczytacie niżej).

Sklep działa od co najmniej 16 stycznia i patrząc na licznik zamówień oraz zgłoszeń, które napływają na naszą skrzynkę, mógł już oszukać kilkaset osób. Niestety oszustwo ułatwia polityka serwisu Opineo.pl

Opineo, które bardziej szkodzi niż pomaga

Serwisy zbierające opinie klientów mają za zadanie świadczyć o reputacji sklepów. Niestety prezentowane przez nie informacje mogą zostać w trywialny sposób zmanipulowane przez przestępców. Po pierwsze Opineo nie utrudnia w żaden widoczny sposób publikowania fałszywych opinii. Po drugie Opineo znacząco ułatwia ukrywanie opinii negatywnych – wystarczy, ze sprzedawca zakwestionuje komentarz i ten na pewien czas znika z listy oraz nie wpływa na ocenę serwisu – brak także jakiejkolwiek informacji o liczbie takich ukrytych opinii. W praktyce wygląda to tak, ze jednego dnia lista opinii negatywnych może być całkiem spora:

by następnego dnia zniknąć całkowicie:

Wystarczy też spojrzeć na to, jak komentarze pozytywne pojawiają się falami, by zauważyć, że są fałszywe. Na przykład między 16 a 23 stycznia pojawiło się 7 komentarzy – wszystkie pozytywne i wszystkie jakimś cudem pojawiły się 18go stycznia między 17:35 a 21:20. Wcale i zupełnie nie jest to zachowanie podejrzane – podobnie jak co najmniej 10 ukrytych komentarzy negatywnych wprost wskazujących na oszustwo. Możecie sami obejrzeć tę farsę. Serwis, którego użytkownicy oczekują, ze pomoże im w wyborze rzetelnego dostawcy, pomaga wybrać oszustów.

Można (było) się nawet dodzwonić

Co ciekawe sklep w pierwszej fazie swojego działania podawał numer swojej „infolinii” pod którym miła pani odbierała i nie udzielała żadnych sensownych informacji (nie potrafiła np. wskazać numeru przesyłki i powtarzała frazesy o „dostawie z Niemiec”). O genezie tego elementu biznesu możemy przeczytać w poniższym ogłoszeniu:

Numer 58 6904050 który jeszcze niedawno figurował na stronie prawdopodobnie należy do usługi VoIP. Osoba wynajęta do odbierania połączeń najwyraźniej miała już dosyć ciągłych telefonów zdenerwowanych klientów, ponieważ na stronie w miejscu numeru pojawił się enigmatyczny tekst „modernizacja linii”.

Zbieżność z Medianeo.pl

Podejrzewamy, że autorzy oszustwa odpowiadali również za projekt Medianeo.pl. Wskazuje na to użycie bardzo zbliżonych mechanizmów sklepu, projektów, towarów, lokalizacji słupa, na którego zarejestrowana jest firma oraz sposób wypowiedzi w komunikacji z rozczarowanymi klientami.

Oszukali mnie, co robić

Spróbować cofnąć przelew w banku. Złożyć zawiadomienie do prokuratury.  Wydrukować poniższą listę i powiesić sobie obok komputera i patrzeć na nią przy każdych zakupach:

Nie płać z góry w sklepie który:

  1. Oferuje dużą liczbę nowych, atrakcyjnych, pełnowartościowych produktów dużo tańszych niż u konkurencji.
  2. Przyjmuje płatność tylko za pomocą przelewu na konto sklepu.
  3. Jego firma nie istnieje lub istnieje od niedawna.
  4. Na stronie brak numeru telefonu lub nikt nie odbiera lub jeśli odbierze, to nie potrafi podać żadnych sensownych informacji.
  5. Nie ma kilkuset pozytywnych komentarzy z ostatnich miesięcy.

Ostrzeżcie swoich znajomych – może właśnie kupują telewizor swoich marzeń po okazyjnej cenie.

Powrót

Komentarze

  • 2017.01.27 20:01 Marcin

    LEVOX – wzbudziloby to male watpliwosci

    Odpowiedz
    • 2017.01.28 12:40 //-m13

      Wątpliwości. Moje wątpliwości tylko się potwierdziły, jak sprawdziłem jak działa ich khe khe… „system magazynowy”. No po prostu nie mogłem się powstrzymać i wyszło jak wyszło :D Ktoś reflektuje, żeby to odkupić ode mnie (kiedy już fabryka tyle tych lodówek wyprodukuje :D )?

      https://s29.postimg.org/4fekevokn/chrome_2017_01_28_12_27_44.png

      Odpowiedz
      • 2017.01.29 18:58 Darek

        Hehe..

        Odpowiedz
      • 2017.01.30 14:24 RR

        Większość prawdziwych i legalnych sklepów tak ma. Tylko niektóre stosują ograniczenia kwotowe np 50 tys zł lub ilościowe np. maks. 20 sztuk

        Odpowiedz
  • 2017.01.27 20:12 Maciek

    Czy poprosiliście serwis opineo do ustosunkowania się do waszych zarzutów ?

    Odpowiedz
    • 2017.01.27 20:28 Adam

      Nie. Problem jest im dobrze znany – identycznie wyglądała sytuacja z Medianeo.pl, gdzie negatywne komentarze zostały nagle odblokowane po publikacji naszego artykułu. Przez 2 miesiące nic się w tej kwestii nie zmieniło.

      Odpowiedz
      • 2017.01.28 03:04 B&B

        A może zasugerujecie inną sensowną mechanikę dla opineo? Przecież jeśli kwestionowane negatywne komentarze nie będą kryte, to zacznie się wojna podjazdowa na rzecz januszy biznesu wpisujących negatywy. Winny dopóki nie udowodnić niewinności? Już widzę pozwy od sklepów wobec tego modelu działania opineo. Lub wprost bojkot platformy. A co do opinii 'niewiarygodnych’. Na fanpejdżu jakiegoś sklepu pojawia się post 'hej, kto lajknie, i napisze opinię o swoich ostatnich zakupach, bierze udział w losowaniu talonu na balon dziś wieczorem ’. Wygeneruje to toczka w toczkę taki właśnie wzór ruchu. Jak rozróżnisz?
        IMHO Opineo jest tu trochę między młotem a kowadłem.

        Odpowiedz
        • 2017.01.28 09:43 Adam

          Metod lepszego działania pewnie sami znajdą sporo ale tak na szybko:
          – przeanalizować przypadki gdzie sklep z początkowo świetną opinią okazał się być oszustwem i pomyśleć jak je wykrywać
          – wprowadzić ostrzeżenie dla klientów że dany sklep spełnia kryteria oszustwa
          – a konkretnie to np. połączenie kryteriów wagowych:
          1) opinie pozytywne pojawiają się zanim ktokolwiek zapyta o sklep
          2) opinie pozytywne pochodzą głównie od uzytkowników z małym stażem
          3) pojawiają się w dużej liczbie opinie negatywne
          4) sklep ukrywa wszystkie negatywy
          powinno powodować ręczny przegląd sklepu, jeśli wygląda jak medianeo.pl czy levox.pl to można dać znaczek „uwaga, sklep nie wygląda wiarygodnie” lub przynajmniej szybciej odkryć wszystkie negatywy.

          Poza tym ceneo.pl weryfikuje sklepy i nawet ich u siebie nie umieszcza jeśli mają podejrzenia. Czyli da się.

          Odpowiedz
        • 2017.01.30 10:03 edek

          opineo to wielka ściema, nie wiem kto w ogole daje się nabrać na te ich komentarze, które pewnie sami piszą za kase dla sklepów
          sam miałem z nimi przygode oceniając sklep plebis.eu który również do uczciwych nie należy. do dzisiaj mojej opinii nie opublikowali, która była ostrzeżeniem dla innych
          szkoda fatygi, tacy sami jak levox

          Odpowiedz
    • 2017.02.03 21:40 Karol

      Najlepsze jest to że 19 Stycznia wystawiłem negatywny komentarz na Opineo. Levox się odwołał i komentarz momentalnie został usunięty.
      Poprosiłem moderatora o upublicznienie mojego komentarza i do dziś tego nie zrobił. Gdyby komentarz był widoczny z pewnością poszkodowanych byłoby mniej. Mnie szkoda się nie stała bo zamówiłem pobraniowo.
      Wiem że to ostry zarzut ale Opineo powinno ponosić odpowiedzialność za ujawnianie tylko pozytywnych komentarzy i natychmiastowe usuwanie negatywów. Pozdrawiam

      Odpowiedz
  • 2017.01.27 20:14 Andrzej

    Czyli Weekendowa będzie z opóźnieniem…. ? ;]

    Odpowiedz
    • 2017.01.27 21:36 lolcontent

      Dopiero jak Adam dostanie nowego laptopa za pobraniem. ;)

      Odpowiedz
  • 2017.01.27 21:13 zibi

    Wcale bym się nie zdziwił, że opineo zarabia na ukrywaniu negatywnych opinii, zapewne jest to polityka do której się nikt nie przyzna bo oszut jak i opineo na tym zarabia. Jak się robi zbyt gorąco to opineo musi pokazać, że świadczy usługi na pozór rzetelnie. Może komuś się kiedyś zechce to sprawdzić i się podstawi opineo ;)

    Odpowiedz
    • 2017.01.27 22:13 Morro

      taki „crossprofit” zapewne ma miejsce, podobnie jak w przypadku chociażby portali z ogłoszeniami pań do towarzystwa, tam tak samo nie ma możliwości aby negatywne opinie klientów się kiedykolwiek pojawiały, zawsze każdy jest w 100% zadowolony i poleca ;)

      Odpowiedz
    • 2017.01.28 09:36 q

      Opineo zarabia na współpracy ze sklepami >=46zł/mc

      Odpowiedz
  • 2017.01.27 21:23 Marcin

    A co do diabła robi nasza wspaniała policja a w szczególności nowe Biuro do walki z cyberprzestępczością KGP? Nigdy nic dobrego nie zrobili, nawet Polsilvera CBŚ zatrzymał :D

    Odpowiedz
    • 2017.01.28 10:19 ja

      otóż to. ścigać za ściągnięcie filmu to potrafią i sprzęt bezprawnie na wiele miesięcy zabierają ale jak już jest ciut trudniejsza sprawa to wolą żreć pączki za nasze podatki…

      Odpowiedz
  • 2017.01.27 21:36 Paweł

    Napisaliście, że jest opcja kupna za pobraniem. To może uśpić czujność bo nikt kto chce tanio kupić nie będzie chciał zapłacić 100pln i zrobi przelew.

    Odpowiedz
  • 2017.01.27 23:08 Alex944

    Skąd mają regulamin sklepu? Czy skopiowane cały tekstu regulaminu od innego sklepu internetowego?

    Odpowiedz
  • 2017.01.27 23:36 piotr

    Nie tylko opineo, ja telewizor od nich znalazlem chyba na ceneo czy skapcu, lecz uznalem to za przekret, ale duzo osob musialo sie nabrac.

    Odpowiedz
  • 2017.01.28 00:03 platek

    Poczytajcie warunki dostawy:
    „Realizacja zamówienia wynosi zazwyczaj 96 godzin.
    Czas realizacji zamówienia liczymy od momentu zaksięgowania wpłaty za złożone zamówienie do momentu wysłania zamówienia.”
    I jeszcze:
    „Po opuszczeniu magazynu dostawa paczki trwa od 3 do 14 dni roboczych (…)”

    Czyli cztery dni na przetworzenie zamówienia i do 14 dni na wysyłkę.
    Wałek jak nic.

    Odpowiedz
  • 2017.01.28 01:38 Mikey

    Opcja za pobraniem to bron obusieczna. Jesli telewizor kosztuje jak mowicie zwykle 1000 zeta a u nich 650, to spokojnie mozna zamowic a pobraniem za (w sumie) 750. 250 zeta oszczednosci wciaz jest. Ciekawe jakby sobie poradzili jakby ludzie sie skrzykneli i zaczeli tak robic masowo. Realizowaliby te zamowienia? Jak nie to inny (gospodarczy) paragraf, a te czesto jakos ida latwiej w sledztwach niz ekonomiczne. Moze to sposob na takich oszustow?

    Odpowiedz
    • 2017.01.28 10:53 grekus

      Wysla przyslowiowa cegle albo zignoruja zamowienie.
      Czesc ludzi odpusci, bo skoro za pobraniem nie przyszlo to mala strata dla mnie i nie ma co sie szarpac. Ci co nie odpuszcza odbija sie od sciany. W tym samym czasie slynwaja tez zamowienia placone online.
      Jak zbierze sie wieksza grupa niezadowolonych, to serwis sie zwinie i odrodzi pod inna nazwa.

      Scigac tez nie jest latwo. Pozwiesz slupa? I myslisz ze wyciagniesz od niego kase?

      Odpowiedz
  • 2017.01.28 01:57 imejindasity

    Będę uważał, obiecuję nigdy już w nim nie kupię lecz ośmielam się zauważyć iż nie wiem czy bradziej to ostrzeżenie czy reklama, przepraszam oczywiście że ośmieliłem się myśleć

    Odpowiedz
    • 2017.01.28 19:18 lewoski

      Reklama oszustów? Sklepu który już zniknął? Przeprosić możesz za niemyślenie :)

      Odpowiedz
    • 2017.01.28 23:00 Przemko

      Więc mówisz, że ktoś tu wejdzie, przeczyta artykuł i nadal kupi coś w tym sklepie? Nie zdajesz sobie sprawy jakie świadectwo swojemu „myśleniu” właśnie wystawiłeś.

      Odpowiedz
  • 2017.01.28 09:00 Waldek

    Czy może ktoś wie na jaki rachunek każą zrobić przelew?

    Odpowiedz
    • 2017.01.30 16:33 majamaja68

      84 1090 1098 0000 0001 3381 9069 BZWBK tyle że po wpisaniu numeru konta to jest bank: ROLAND KEPKE

      Odpowiedz
  • 2017.01.28 10:09 Marcin

    Proponuje przyjrzeć się sklepowi http://www.paywardk.com ten to dopiero oferuje cudowną cenę a i wysyłka z POLAND ;)

    Odpowiedz
    • 2017.01.29 22:40 q

      Nie wiem kto by miał tam kupować. Na 100% żaden Niemiec tam nie zajrzy. A nawet jak zajrzy to nie zobaczy znaczka „trusted shop”. Nie wspomnę juz o tym ze numer telefonu nie zgadza się z lokalizacją podana na stronie.

      Odpowiedz
    • 2017.01.30 13:33 hydralisk

      Łudząco podobny kod źródłowy strony. Pewnie stoi za tym ta sama osoba.

      Odpowiedz
    • 2017.01.31 22:21 wer

      Payment Conditions

      a) Order payment by bank card ( Mastercard, Visa) **

      Jak masz płatność kartą to w czym problem?

      Odpowiedz
  • 2017.01.28 19:09 lewoski

    No i narobiliście :D Wpierw linia telefoniczna w modernizacji a teraz strona sklepu już nie działa. 502 Bad Gateway.

    Odpowiedz
    • 2017.01.30 12:49 MARCIN

      A MASZ MOŻE NUMER TELEFONU DO NICH BO NIE CHCĄCO SKASOWAŁEM

      Odpowiedz
  • 2017.01.28 22:57 romano

    Działa działa ;)

    Odpowiedz
  • 2017.01.30 13:12 Robert

    Zastanawia mnie w tym wszystkim rola opineo. Ludzie im ufają. Chcą coś kupić więc najpierw sprawdzają na opineo czy sklep zasługuje na zaufanie. Jeśli opineo chowa opinie negatywne to wydaje mi się, że ktoś poszkodowany może dojść do wniosku, że winę ponosi nie tylko sam sklep.

    Odpowiedz
  • 2017.01.30 16:25 majamaja68

    Firma zarejestrowana 11 X 2016 jako sprzedaż detaliczna elektrycznego sprzętu gospodarstwa domowego prowadzonego w wyspecjalizowanych sklepach. Rozpoczął działalność 01 01 2017. I właśnie to gubi potencjalnego klienta. Ma Regon, ma NIK ma działalność uczciwą!!!!! Mam nadzieję że uda się zlokalizować „cwaniaka” ja dokonałam zakupu na kwotę 526 złotych mam nadzieję że za tą kwotę opłaci sobie oszust pierwsza wizytę u stomatologa bo to byłaby najwłaściwsza droga kary złodziejstwa. Szkoda że nie obcinają łap złodziejom. O S Z U S T UWAGA UWAGA!!!

    Odpowiedz
  • 2017.01.30 16:35 bebe

    hehe, jeszcze parę dni temu myślałem kupić telewizor z tego serwisu.

    Dobrze, że jeszcze nie zdążyłem tego zrobić.

    Odpowiedz
  • 2017.01.30 17:32 salatalodowa

    …a ja trąbię o oszukańczym sklepie Audiocomp24, Mactronik, komputer-owo, golden-rain,…. mogę jeszcze tak długo wymieniać. To jest wciąż ten sam sklep, ale od 6 lat (!!!) regularnie zmienia skórki. Tzn. najpierw sprzedaje, później zbiera kasę i nic nie wysyła, a na końcu znika. I NIKT SIĘ TYM NIE INTERESUJE. A! zapomniałem- jeszcze Fleszpix i Etanto….

    Odpowiedz
  • 2017.01.30 18:20 QbaG

    Czytając tego typu artykuły nurtuje mnie kilka aspektów:

    – dlaczego kilka lat temu stworzono podstawy prawne zwalniające banki z weryfikacji nazwy odbiorcy w przelewie?
    Jeśli na to spojrzeć boku – to bank współdziała ze złodziejem, a przynajmiej można zarzucić, że nie robi wszystkiego co by mogł zrobić. Zwykły „Kowalski” usłyszałby zarzuty z kilku paragrafów.
    Jak widać prowadzenie działalności (np. bankowej) zwalnia z odpowiedzialności …

    – jaki jest problem w stworzeniu procedur do blokowania podejrzanych kont bankowych?
    Przy jawnym wałku przecież to powinna być chwila, polecenie do banku z policji/sądu/prokuratora o zablokowaniu czasowym środków do wyjaśnienia na kilka dni i zwrot pieniędzy poszkodowanym.
    Przynajmniej mniej ludzi było by stratnych!!!

    – „ślad pieniędzy” – W dzisiejszych czasach nie można wykryć rzeczywistego odbiorcy. Hello…. o czym my tutaj mówimy.

    – przygotowanie takiego przekrętu to też trochę roboty.
    może logi kto wystawiał pozytywy coś podpowiedzą!!!

    – rejestrowanie fałszywych domen – kolejny temat rzeka
    Czemu każdy może założyć domenę firmową?
    Ci co prowadzą działalność znają pewnie temat „pieczątki firmowej”.

    Powoli skłaniam się ku twierdzeniu, że wygoda nas zabija.
    Założenie firmy powinno trwać.
    Długo … może nie latami, ale powinno się weryfikować wiele innych spraw, np. czy „właściciel” był karany!!!

    Założenie konta bankowego – też powinno trwać i opierać się na lepszej weryfikacji

    Założenie domeny (certyfikaty SSL) – weryfikacja!!!

    Odpowiedz
  • 2017.01.31 04:36 adam

    Nikt chyba jeszcze nie zwrócił uwagi, ale kolejna śmierdząca sprawa, to nazwy użytkowników wystawiających pozytywy. Nic, tylko Agnieszka, Asia, Piotr, Maja, Stefan itd… negatywy? endrju, marcinek-69, mag1, niko21, bolo bolkowski, nabrana. Widać różnicę?

    PS. sam się podpisałem adam, ale komentarz jest prawdziwy. :P

    Odpowiedz
  • 2017.01.31 12:41 piotr

    no to chyba zostałem wyd…… wpłaciłem kasę i tyle ,brak kontaktu z info-linią i zero odp w kwestii zaksięgowanej kaski -chętnie bym się przejechał do Gdańska

    Odpowiedz
  • 2017.02.01 14:43 Paweł

    Aktualnie ESET blokuje dostęp do sklepu.
    http://iv.pl/images/31204353383879386347.png

    Odpowiedz
    • 2017.02.02 06:03 R

      Urzekła mnie Twoja historia :-)

      Odpowiedz
  • 2017.02.03 12:43 Basia02

    Ja tez dałam się oszukać i to na nie mała sumę… czy jest w ogóle jakakolwiek szansa żeby odzyskać te pieniądze czy właściciel sklepu jest całkowicie bezkarny ???

    Odpowiedz
  • 2017.02.03 23:20 Marcin

    Nie ma szans. Zapomnij.

    Odpowiedz
  • 2017.02.04 14:13 LOKO

    I po co wy ostrzegacie ?!
    Ruchaj, albo bądz ruchany, prosty wniosek, dajcie ludzią zarobić.

    Odpowiedz
  • 2017.02.05 08:54 Wesat

    Ciekawe co by się stało gdyby wszyscy poszkodowani wezwali bank w którym złodziej miał konto do zwrotu całej/połowy kwoty z tytułu niedopelnienia obowiązku (ponoć ustawowo mają to narzucone z art. 64 prawa bankoweg) weryfikacji nazwy odbiorcy przelewu. Ponoć nasz ukochany PiS chce to zmienić na prawo które można od banku skutecznie egzekwować…. Pewnie skończą się szybkie przelewy – ale coś za coś.

    Odpowiedz
    • 2017.02.05 15:29 gotar

      Oby tylko bankom dali obowiązek świadczenia takiej usługi, a nie uszczęśliwiali na siłę wszystkich. Wtedy będą konta dla frajerów, z weryfikacją danych odbiorcy – 5 zł za przelew, oraz konta dla normalnych ludzi, którzy umieją sami zadbać o swoje finanse.

      Odpowiedz
  • 2017.02.05 21:17 Roman

    https://telewizorsmart.com
    Kolejny wałek. Moze Z3S zrobiłaby liste sklepów wałków?

    Odpowiedz
    • 2017.02.08 22:23 Rafał

      telewizorsmart.com to wałek po całej linii. ten sam właściciel co komputer-owo.com, rain-gold.com, mactronik.com, audiocomp24.pl,elektrhouse.pl, fleszpix.pl, etanto.pl, imediashop.pl, escreen24.pl, lowbuy.pl. wystarczy wygooglować któryś z tych sklepów i o właścicielu aż huczy. dziwne że go jeszcze nikt do lasu nie wywiózł.

      Odpowiedz
      • 2017.02.11 23:16 kupujący

        Cześć. Widzę, że dużo wiesz o tym oszuście. Człowiek nie szpilka, zawsze się znajdzie :) Masz namiary na tego kolesia? Ktoś go pewnie odwiedzi i pouczy o niewłaściwym zachowaniu.

        Odpowiedz
  • 2017.02.12 11:54 Głoś Rozsądku

    Co za infantylna bojówka większych latryn: WYKOPU, GOLDEN LINE, SKLEPOLANDII. Znowu znalazło się miejsce dla aktywności wszelkiej maści frustratów. Z jednym zgoda OPINEO jest passe. Z tym,że bardziej szkodzi e-sklepom niż ich klientom gdyż na pewien czas wyłącza wpisy szkodzące sprzedawcom by pozornie „na zapleczu” mogli oni odpowiedzieć na ataki jednak suma sumarum po 7 dniach ponownie upublicznia większość (99,9 procent) wpisów.

    Odpowiedz
  • 2017.07.27 14:35 Marek

    Sklep WallyShop – 61-586 Poznań, ul. Matyi 2 (Centrum handlowe Avenida)

    Kurna,zdaje się że dałem się wykręcić.Sklep z obuwiem.Uważajcie,to oszuści.

    Odpowiedz
    • 2017.08.11 08:17 Aleksandra

      Hey…czy otrzymałeś buty z wallyshop..?? Też zamówiłam.. I napisali czas oczekiwania 10-30 dni a miało być 24h

      Odpowiedz
    • 2017.08.11 08:36 Ola

      Czy buty z sklepu wallyshop ostatecznie dotarły??.. Też tam zamówiłam i zaczynam się martwić.

      Odpowiedz
    • 2017.08.16 22:20 Mari

      Ja niestety tez dałam sie nbrac i zamówiłam tam buty…

      Odpowiedz
    • 2017.08.24 21:06 Ania

      Hej, i jak wygląda sprawa z butami? Też zamówiłam i czekam już ponad miesiąc. Wysłałam do nich maila kiedy mogę się spodziewać zamówienia i dostałam taką odpowiedź: „Witamy, Dziękujemy Pani serdecznie za kontakt. Pani przesyłka jest już w Polsce, a aktualnie oczekuje na rejestrację przez Pocztę Polską. Przesyłka powinna zostać do Pani dostarczona w tym tygodniu. (Max. w następnym)
      W razie jakichkolwiek pytań serdecznie prosimy Panią o kontakt.”
      Nie podoba mi się to…

      Odpowiedz
  • 2017.07.27 15:04 Marek

    https://wallyshop.pl/brands/timberland/
    Oszuści sprzedający obuwie.Poznań.Matyi 2(Avenida)

    Odpowiedz
  • 2017.08.16 13:25 Ola

    No i w koncu otrzymaliscie te buty z wallyshop?

    Odpowiedz
  • 2017.08.17 20:59 ola

    no ale chyba z tym wallyshop trzeba cos zrobic?

    Odpowiedz
  • 2017.08.21 08:51 Łukasz

    Też dałem się nabrać na WallyShop. Zamówiłem AIRMAXy miesiąc temu i nic nie doszło. Piszą maila raz na tydzień typu

    „Witamy,
    Dziękujemy Panu serdecznie za kontakt.

    Tak jak już wcześniej Pana poinformowaliśmy Pana przesyłka znajduję się już na terenie Polski. Przesyłka zostanie zapewne dostarczona w ciągu tego tygodnia. ”

    To na 100% przekręt. Proponuje dzwonić na POLICJĘ :(

    Odpowiedz
    • 2017.09.05 15:03 Barbara

      Ja też zamówiłam buty za 299 zł, czekam od 31.07.2017 do dziś ich nie mam. Czy ktoś zgłaszął sprawę tego sklepu na policję?

      Odpowiedz
    • 2017.09.07 16:36 gosia

      hej, tez sie nabiłam , ciekawa jestem czy wskórales cos w banku? Mi moj bank poradzil, zeby wpierw zglosic to na policje i w drugiej kolejnosci uderzyc do nich i powiedzieli mi ze cofniecie przelewu jest niemozliwe.

      Odpowiedz
  • 2017.08.23 22:45 Piotrek

    Również chciałem zamówić tam buty, ale postanowiłem przejrzeć ten sklep. Sprawdziłem tą galerię, gdzie podobno mają siedzibę i w liście sklepów WallyShop nie widnieje. Sama strona jest technicznie niedopracowana, a ich facebook to porażka. Zdjęcie w tle jest z google (w dodatku jest tam komentarz „uwaga oszusci”), content nijaki.

    Dajcie znać jak potoczyła się sprawa z butami.

    Odpowiedz
  • 2017.08.29 10:17 Marek

    Do dnia dzisiejszego przesyłka nie dotarła. Zgłaszam sprawę organom ścigania.

    Odpowiedz
    • 2017.09.17 18:01 Maciej

      WITAM Czy zlożył pan zawiadomienie na Policję w sprawie wallyshop? ?
      Mnie również oszukano w tym sklepie i wszystko przebiegało jak w opisanych tu przypadkach.

      Odpowiedz
  • 2017.08.29 11:25 Marek

    Ponadto udostępniłem ich stronę na fejsie, opatrzoną odpowiednim komentarzem.Może to uchroni innych, przed chęcią zamawiania czegokolwiek z tego „Sklepu”

    Odpowiedz
  • 2017.09.06 22:10 Oszukana

    I co ze sprawa sklepu WallyShop? Niestety też dałam się oszukać, nie sprawdzając nigdzie wcześniej tej strony. Myślicie, że Policja zajmie się ta sprawa i coś wskura? Zgłosiłam sprawę do banku i będą próbować cofnąć przelew, bo w sumie dość szybko zareagowalam, ponieważ coś nie dawało mi spokoju, miałam złe przeczucia… Zobaczymy z jakim skutkiem. Że też prędzej nie znalazłam tej strony i nie przeczytałam Waszych komentarzy. No ale człowiek uczy się cale zycie na błędach i niestety musi za nie płacić…

    Odpowiedz
  • 2017.09.06 22:10 Sara

    I co ze sprawa sklepu WallyShop? Niestety też dałam się oszukać, nie sprawdzając nigdzie wcześniej tej strony. Myślicie, że Policja zajmie się ta sprawa i coś wskura? Zgłosiłam sprawę do banku i będą próbować cofnąć przelew, bo w sumie dość szybko zareagowalam, ponieważ coś nie dawało mi spokoju, miałam złe przeczucia… Zobaczymy z jakim skutkiem. Że też prędzej nie znalazłam tej strony i nie przeczytałam Waszych komentarzy. No ale człowiek uczy się cale zycie na błędach i niestety musi za nie płacić…

    Odpowiedz
    • 2017.09.12 15:34 elwira

      Witam. Niestety należę do wszystkich w/w. Za buty zapłaciłam 04-09-2017r. Wszystko toczy się dokładnie tak, jak opisujecie. Dzwoniłam do Avenidy- nigdy nie było tam takiego sklepu… Jak ktoś się wybierze na policję, dajcie znać..,bo w moim przypadku chyba za wcześnie. Napisałam im email, zanim znalazłam tę stronę, że będę reklamowała zakup z prośbą o zwrot pieniędzy, ale czytając to wszystko, to na nic nie liczę. Piszcie, czy dostaliście jakieś wiadomości dalsze lub /buty/ ????

      Odpowiedz
  • 2017.09.12 14:41 elwira

    Witam. Najwyraźniej jestem kolejną osobą zrobioną w konia. Buty zamówiłam 04-09-2017. Dokładnie wszystko jest jak wyżej…. Czy ktoś może ruszył sprawę dalej i był np w sklepie w Poznaniu lub udał się na policję?

    Odpowiedz
  • 2017.09.13 11:38 atziri

    Ja zamówiłem buty 29 sierpnia i też nie przychodziły długo. Sprawdziłem maila a tam info, że nie było ich na stanie w sklepie (mimo, że przy kupnie nie było nic napisane) i wysyłają buty z magazynu, który jest w Honkongu! Niby mam numer przesyłki i mogę ją śledzić. Obecnie jest gotowa do lotu/statku. Minęło już 2 tygodnie. Ciekawe co dalej. Albo po pieniądzach albo ten „sklep” lub ktoś tam zamawia Chiński szmelc pod przykrywką dobrego sklepu.

    Odpowiedz
  • 2017.09.13 14:08 Angelika

    Wygląda na to, że też jestem ofiarą oszustwa.. zamowilam w poniedzialek 11.09.17 buty za 300 zl.. zero kontaktu z nimi na fb, stronie i przez telefon. Przeszukalam strone galerii i zero info o tym sklepie. Napisalam do dziewczyny, która pod zdjęciem butów na fb wrzuciła emotkę i tak się upewniłam w swoim przekonaniu.. az obiecałam sobie,że nigdy wiecej nie zamowie nic poza allegro.pl, gdyż moja siostra w tym roku również została oszukana na ponad 700 zł tym razem z firmy alphatronic.. taki telewizorek. Sprawa trafila do prokuratury, która z bezsilności umożyła sprawę grubo ponad 5000 osób oszukanych, więc się nawet nie łudzę że w tej sprawie coś Panowie Policjanci wyczarują…

    Odpowiedz
    • 2017.09.22 21:51 Iza

      Ja rówież zostałam oszukana przez wallyshop. Zgłaszał już ktoś sprawę na policję?

      Odpowiedz
  • 2017.09.13 19:55 Natalia

    Witam!
    Czy ktoś słyszał o sklepie z odżieżą i butami lutoslawskiblizej.pl ?
    Kupiłam kilka dni temu w pośpiechu buty, do tej pory żadnej informacji ze sklepu. Jak na spokojnie po fakcie obejrzałam stronę to jestem zaniepokojona.

    Odpowiedz
  • 2017.09.13 22:18 michał

    śmiecie j,,,ne mnie również oszukali

    Odpowiedz
    • 2017.09.14 10:18 Natalia

      Hej!
      Zgłaszałeś sprawę na Policję?

      Odpowiedz
  • 2017.09.14 15:04 Piotrek

    Witajcie, co do Wallyshop zasłużyli sobie aż oni na artykuł na moim fanpage’u. Osobiście kolekcjonuje buty marki Air Jordan/Nike i szukając pewnego modelu sam wpadłem na tą stronę jednak cena i pełna rozmiarówka odrazu wzbudziła moje podejrzenia. Chętnych zapraszam do przeczytania artykułu:
    https://fb.com/SwiezeLyzwy/posts/696627387199720

    Odpowiedz
    • 2017.09.17 18:06 Maciej

      Rownież zostałem oszukany przez ten sklep i dotarłem do wszystkich informacji o których pan wspomina w swoim artykule. Wszystko sie zgadza i jest jak pan wspomniał. Oszusci jakich mało kłamia i zwodzą do ostatniej chwili odpisujac na emaile z pytaniem kiedy dotrze przesyłka :” „Witamy, Dziękujemy Pani serdecznie za kontakt. Pani przesyłka jest już w Polsce, a aktualnie oczekuje na rejestrację przez Pocztę Polską. Przesyłka powinna zostać do Pani dostarczona w tym tygodniu. (Max. w następnym)
      W razie jakichkolwiek pytań serdecznie prosimy Panią o kontakt.”

      Odpowiedz
  • 2017.09.18 15:01 Vvvv

    Co z tym Wallyshop? Ktoś coś działał?

    Odpowiedz
  • 2017.09.19 08:53 123

    Zgłaszał ktoś sprawę policji?

    Odpowiedz
  • 2017.09.22 22:00 Łukasz

    To samo u mnie. Dałem się nabrać na wallyshop.pl. Zadzwonilem do Galerii w poznaniu i powiedzieli że nigdy takiego sklepu nie było i ze to oszustwo. Zgłaszał już ktoś to na policję ? A moze sami spórbujemy znaleźć ich :D ?

    Odpowiedz
  • 2017.09.23 21:24 Magda

    Dlaczego ta strona nadal funkcjonuje wallyshop.pl?? Ja zrobiłam zakupy na stronie rtvagd24.eu i zostałam oszukana na ponad 2000 zł. Ale tej strony już nie ma.

    Odpowiedz
  • 2017.09.23 21:24 Magda

    Dlaczego ta strona nadal funkcjonuje wallyshop.pl?? Ja zrobiłam zakupy na stronie rtvagd24.eu i zostałam oszukana na ponad 2000 zł. Ale tej strony już nie ma.

    Odpowiedz
  • 2017.10.15 09:59 Marek

    Zgłosiłem sprawę policji.Śledztwo przejmie prokuratura.Mam nadzieję że wallyshop zakończy swoją działalność.

    Odpowiedz
  • 2017.10.28 13:14 Marek

    Uwaga. Oszuści z WallyShop otworzyli „Sklep”SneakersShop.Link: https://sneakersshop.pl/

    Odpowiedz
  • 2017.11.27 01:33 Renata

    Czy ktoś spotkał się z firmą „fabrykaagd.com.pl” ?

    Odpowiedz
  • 2018.12.10 07:48 Alicja

    Witam, uwaga na sklep mskancelaria.eu….to nic innego jak oszuści, którzy oferują m.in. ładne botki za kilkanascie funtow a przesyłają po miesiącu chinskie pasciarskie adidasy za 9 $….po co je komu..płatność tylko kartą bez potwierdzenia wpłaty ..brak kontaktu telefonicznego tylko mailowy.I to jeszcze brak potwierdzenia maila Firma milczy jak zaklęta. mskancelaria.eu- OSZUŚCI

    Odpowiedz
  • 2019.08.03 20:20 Anna

    Złodzieje działają w firmie o nazwie rqs.one .Psełdo organizatorzy wyjazdów, przelotów i eventow są firmą przeciwko której prokuratura w Polsce i Niemczech prowadzi postępowanie wielokrotnych oszustw klientów biura od 2013r. Osobiście należę do osób oszukanych przez Sebastiana Grzyba . Facet poszukiwany listem gończym nadal prowadzi firmy pod zmienionymi nazwami i oszukuje kolejnych naiwnych. Uważajcie bo ta siatka przestępców robi wszystko aby usunąć niepochlebne opinie. Nawet profil Google zablokowali !

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Jeśli chcesz zwrócić uwagę na literówkę lub inny błąd techniczny, zapraszamy do formularza kontaktowego. Reagujemy równie szybko.

Uwaga na nowy sklep oszustów działający pod nazwą Levox.pl

Komentarze